Begroting 2021
|
Blz. 1
|
Begroting 2021
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Begroting in één oogopslag
|
Blz. 4
|
BIO
|
Blz. 5
|
Voorwoord
|
Blz. 6
|
Begrotingsdag Boxmeer donderdag 5 november
|
Blz. 7
|
Acties beleid 2021
|
Blz. 8
|
Feiten en cijfers over de begroting 2021
|
Blz. 9
|
Aanbiedingsnota.
|
Blz. 10
|
Aanbiedingsnota
|
Blz. 11
|
Aanbiedingsnota
|
Blz. 12
|
Structureel begrotingssaldo
|
Blz. 13
|
Structureel begrotingssaldo
|
Blz. 14
|
Begroting
|
Blz. 15
|
Inleiding
|
Blz. 16
|
Begroting 2021
|
Blz. 17
|
Opbouw van de begroting
|
Blz. 18
|
Besluit Begroting en Verantwoording
|
Blz. 19
|
Begrotingscirculaire 2020
|
Blz. 20
|
Richtlijn ramen extra middelen jeugdzorg in de begroting en meerjarenraming
|
Blz. 21
|
Algemene Uitkering
|
Blz. 22
|
Overzicht Programma's en Thema's 2021
|
Blz. 23
|
Raadsprogramma 2018-2022
|
Blz. 24
|
Aanleiding
|
Blz. 25
|
Nadere toelichting
|
Blz. 26
|
Leefbaarheid
|
Blz. 27
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 28
|
Burgerinitiatieven toejuichen, stimuleren en faciliteren
|
Blz. 29
|
Bij burgerinitiatieven wordt de Raad betrokken
|
Blz. 30
|
De gemeente brengt verenigingen met elkaar in contact
|
Blz. 31
|
De gemeente deelt haar kennis en zorgt ervoor dat inwoners bij de gemeente terecht kunnen met initiatieven en dat zij ook initiatieven zullen initiëren
|
Blz. 32
|
De gemeente probeert altijd met mensen mee te werken
|
Blz. 33
|
De gemeente stelt een convenant op met inwoners
|
Blz. 34
|
Wijkconsulenten maken knelpunten zichtbaar
|
Blz. 35
|
Streven naar evenwichtige demografische opbouw
|
Blz. 36
|
De gemeente kijkt wat een evenwichtige verdeling van demografische opbouw is en houdt hierbij de realiteit voor ogen
|
Blz. 37
|
De gemeente straalt gastvrijheid in haar dienstverlening uit
|
Blz. 38
|
Wonen
|
Blz. 39
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 40
|
Bouwen in alle kernen met alternatieve woonvormen (voor jong en oud) en kwalitatief goede woonomgeving
|
Blz. 41
|
De gemeente geeft ruimte aan verschillende woonvormen. Hierbij moet gedacht worden aan Tiny Houses, hofjes, pre-mantelzorgwoningen, ouderproof wonen
|
Blz. 42
|
De gemeente onderzoekt op welke manieren zij soepeler om kan gaan met procedures in bestemmingsplannen en hierbij buiten de kaders durft te denken
|
Blz. 43
|
Meer huurwoningen in alle kernen
|
Blz. 44
|
De afspraken met de woningbouwvereniging moeten beter nageleefd worden en strenger gecontroleerd worden (ook door de Raad)
|
Blz. 45
|
Er moet meer gebouwd worden, zowel op het gebied van huur als koop
|
Blz. 46
|
Kernendemocratie
|
Blz. 47
|
Wat wilen we bereiken?
|
Blz. 48
|
Lokaal doen wat kan, bovenlokaal wat moet
|
Blz. 49
|
Bij initiatieven van inwoners wordt ook de representativiteit ervan meegenomen
|
Blz. 50
|
De gemeente krijgt één centraal aanspreekpunt in de persoon van de coördinator dorps- en wijkraden
|
Blz. 51
|
Er wordt bij inwoners gepeild op welke manier en waarover zij inspraak willen hebben in de gemeente
|
Blz. 52
|
Er wordt een wegwijzer gemaakt waarin de verschillende procedures voor burgerparticipatie helder worden weergegeven
|
Blz. 53
|
Inwoners worden vroegtijdig in een proces ingelicht over de gang van zaken
|
Blz. 54
|
Meer vraaggericht (van onder naar boven) dan aanbodgericht
|
Blz. 55
|
Er moet een evenwichtige vertegenwoordiging van de dorpen zijn. Dit kan onder andere door bijvoorbeeld het democratisch legitiem maken van dorpsraden
|
Blz. 56
|
Er wordt een jongerenforum opgericht
|
Blz. 57
|
Er wordt een prijsvraag voor het beste burgerinitiatief georganiseerd
|
Blz. 58
|
Ook binnen de gemeentelijke organisatie wordt de omslag gemaakt om meer vraaggericht te werken dan aanbodgericht
|
Blz. 59
|
Toezicht en Handhaving
|
Blz. 60
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 61
|
Flexibeler prioriteren en zorgen voor maatwerk
|
Blz. 62
|
Er wordt een roadmap handhaving opgesteld en besproken in de Raad, zodat de Raad vanuit een visie keuzes kan maken ten aanzien van handhaving. Hierbij is horeca in het buitengebied een expliciet aandachtspunt
|
Blz. 63
|
Ga met bewoners in gesprek over de benodigde prioriteiten voordat een roadmap wordt opgesteld
|
Blz. 64
|
Het uitvoeringsprogramma wordt met de Raad gedeeld en geëvalueerd
|
Blz. 65
|
Veel voorkomende overtredingen (excessen) worden duidelijk zichtbaar gemaakt in rapportages, zodat er sneller op geacteerd kan worden
|
Blz. 66
|
Toezicht beter berusten
|
Blz. 67
|
Bij inzet van externen voor toezicht moet wel gewerkt worden vanuit de gemeentelijke visie
|
Blz. 68
|
De gehele buitendienst moet ingezet worden voor toezicht: iedereen kan dienen als ogen & oren voor handhaving. Het is niet alleen de taak van de BOA’s
|
Blz. 69
|
Toezicht wordt qua menskracht uitgebreid
|
Blz. 70
|
Zorg voor goed opgeleide, professionele toezichthouders en houd de expertise up-to-date
|
Blz. 71
|
Zorg voor meer voorlichting
|
Blz. 72
|
Zorg voor stevige handhaving, dat werkt ook preventief
|
Blz. 73
|
Duurzaamheid
|
Blz. 74
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 75
|
Duurzaamheid wordt integraal in beleid opgenomen en daaraan wordt getoetst
|
Blz. 76
|
Aan elk hoofdstuk van de begroting wordt een paragraaf duurzaamheid toegevoegd
|
Blz. 77
|
In alle Raadsvoorstellen wordt een duurzaamheidsparagraaf opgenomen
|
Blz. 78
|
Meer duurzaamheid is hard nodig
|
Blz. 79
|
De gemeente maakt zich hard voor beter openbaar vervoer en stimuleert het gebruik hiervan
|
Blz. 80
|
De gemeente richt een informatiecentrum in
|
Blz. 81
|
De gemeente stelt een lange termijnagenda duurzaamheid op
|
Blz. 82
|
Duurzaamheidsplannen van innovatieve bedrijven worden ter inspiratie opgehaald en gepresenteerd
|
Blz. 83
|
Er komt een plan Verduurzaming Buitengebied
|
Blz. 84
|
Inrichten van een warmtekrachtcentrale
|
Blz. 85
|
Mogelijk maken van toiletten met regenwatervoorziening
|
Blz. 86
|
Oprichten van een energiecoöperatie naar Overloons model
|
Blz. 87
|
Plaatsen van zonnecellen op platte bedrijfsdaken
|
Blz. 88
|
Stimuleren en faciliteiten van duurzaamheidsmaatregelen door inwoners en verenigingen
|
Blz. 89
|
Verkeersveiligheid
|
Blz. 90
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 91
|
Actievere inventarisatie, prioritering en uitvoering met terugkoppeling naar de Raad
|
Blz. 92
|
Bij aanpak van verkeerssituaties wordt ook rekening gehouden met toekomstige ontwikkelingen op en nabij de betreffende locatie
|
Blz. 93
|
De Raad ontvangt ieder kwartaal een rapportage
|
Blz. 94
|
Er worden meer snelheid beperkende maatregelen genomen. We wachten niet tot er sprake is van excessen
|
Blz. 95
|
Onwenselijke verkeerssituaties worden niet alleen door dorpsraden geïnventariseerd, maar ook door inwoners. Hiertoe wordt jaarlijks een oproep aan inwoners gedaan
|
Blz. 96
|
Afstemming en inrichting beleid is primair gericht op fietsers en voetgangers
|
Blz. 97
|
Bij verkeersplannen moet onderscheid gemaakt worden naar verschillende verkeersstromen: scholen/recreatie/fietsroutes
|
Blz. 98
|
Fiets- en voetpaden worden zoveel mogelijk gescheiden
|
Blz. 99
|
Kwetsbare deelnemers/langzaam verkeer heeft altijd voorrang
|
Blz. 100
|
Zorg voor goede verlichting
|
Blz. 101
|
Knelpunten direct aanpakken
|
Blz. 102
|
Algemeen erkende knelpunten worden zo snel mogelijk opgepakt, ook zonder dat er ongevallen hebben plaatsgevonden. Hiertoe wordt een knelpuntenlijst opgesteld
|
Blz. 103
|
Bij het uitvoeren van eenvoudige maatregelen worden inwoners betrokken
|
Blz. 104
|
De gemeente onderzoekt of de mogelijkheden voor ‘mijngemeente-app’ kunnen worden uitgebreid, zodanig dat onveilige situaties of knelpunten laagdrempelig kunnen worden gemeld
|
Blz. 105
|
Eenvoudige maatregelen worden direct uitgevoerd. Hiervoor wordt een specifiek budget in de begroting gereserveerd
|
Blz. 106
|
Er wordt zo snel mogelijk gezorgd voor fietspadverlichting op de Molenweg
|
Blz. 107
|
Vervolg
|
Blz. 108
|
Vervolg
|
Blz. 109
|
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 110
|
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 111
|
Thema Bestuurszaken
|
Blz. 112
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 113
|
Open en transparant besturen. Zichtbaar zijn voor alle burgers van de gemeente Boxmeer. Op naar de stip op de horizon die één gemeente Land van Cuijk heet. Deze stip komt steeds dichterbij en wordt meer en meer werkelijkheid.
|
Blz. 114
|
Diverse (raads)werkgroepen zijn opgestart om het proces naar herindeling soepel te laten verlopen.
|
Blz. 115
|
In samenspraak met de samenleving, de dorps- en wijkraden zullen er stappen gezet worden naar innovatieve vormen van kernendemocratie.
|
Blz. 116
|
Verder participeert de gemeente in regionale samenwerkingsverbanden zoals Land van Cuijk, Regio Noordoost Brabant en Euregio waar gezamenlijk projecten worden opgepakt die van belang zijn voor de leefbaarheid van onze samenleving en haar omgeving.
|
Blz. 117
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 118
|
Thema Burgerzaken en Verkiezingen
|
Blz. 119
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 120
|
Een passende dienstverlening: uitvoering geven aan wettelijke taken in het kader van registreren en legitimeren. Wachttijden bij baliecontacten voorkomen.
|
Blz. 121
|
Correcte en passende beantwoording en behandeling van vragen van klanten.
|
Blz. 122
|
Legitieme en efficiënte uitvoering van verkiezingen
|
Blz. 123
|
Organisatie van de benodigde verkiezingen / uitvoering geven aan het draaiboek verkiezingen.
|
Blz. 124
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 125
|
Thema Bedrijfsvoering
|
Blz. 126
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 127
|
Om de burgers, inwoners en de politiek goed te kunnen bedienen dient de organisatie als een geoliede machine te functioneren. Alles dient gesmeerd te lopen. Tevens het waarborgen van rechtmatig, doelmatig en doeltreffend beleid en beheer.
|
Blz. 128
|
We gaan verder op de reeds ingeslagen weg, waarbij volgens de laatste inzichten werkprocessen, afspraken, controle-momenten en planning en control ingezet worden om het totaal te kunnen sturen en beheersen.
|
Blz. 129
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 130
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 131
|
Thema Bestuurlijke vernieuwing en Kernendemocratie
|
Blz. 132
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 133
|
Investeren in contacten met inwoners en luisteren naar hun wensen en ideeën.
|
Blz. 134
|
Wij gaan naar de inwoners toe en inventariseren waar de inwoners van wijken en dorpen behoefte aan hebben.
|
Blz. 135
|
Samen met inwoners, als gelijkwaardige partners van de gemeente, stappen zetten in gezamenlijke planontwikkeling en planuitvoering.
|
Blz. 136
|
Wij geven ruimte aan inwoners om mee te doen.
|
Blz. 137
|
Wij kiezen voor een thematische benadering.
|
Blz. 138
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 139
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 0
|
Blz. 140
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 0
|
Blz. 141
|
Verbonden partijen - Programma 0
|
Blz. 142
|
AgriFood Capital
|
Blz. 143
|
Ambtelijke Samenwerking gemeenten Boxmeer en Sint Anthonis
|
Blz. 144
|
Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC)
|
Blz. 145
|
Euregio Rijn-Waal
|
Blz. 146
|
Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (Bizob)
|
Blz. 147
|
Beleidsindicatoren - Programma 0
|
Blz. 148
|
Beleidsindicatoren - Programma 0
|
Blz. 149
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 0
|
Blz. 150
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 0
|
Blz. 151
|
Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 152
|
Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 153
|
Thema Openbare orde, Veiligheid en Ondermijning
|
Blz. 154
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 155
|
Een veilige en gezonde omgeving voor iedereen
|
Blz. 156
|
Integraal Veiligheidsbeleid
|
Blz. 157
|
Keurmerk Veilig Ondernemen
|
Blz. 158
|
Toepassing van de wet BIBOB, daar waar dit wenselijk is.
|
Blz. 159
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 160
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 161
|
Thema Brandweer en crisisbestrijding
|
Blz. 162
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 163
|
Een doelmatig georganiseerde en gecoördineerde, waar mogelijk integrale, uitvoering van hulpverlening in de gemeente.
|
Blz. 164
|
De crisisorganisatie regionaal als lokaal op peil houden, zodat er bij eventuele calamiteiten adequaat gehandeld kan worden.
|
Blz. 165
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 166
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 167
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 1
|
Blz. 168
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 1
|
Blz. 169
|
Verbonden partijen - Programma 1
|
Blz. 170
|
Veiligheidsregio Brabant-Noord
|
Blz. 171
|
Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
|
Blz. 172
|
Beleidsindicatoren - Programma 1
|
Blz. 173
|
Beleidsindicatoren - Programma 1
|
Blz. 174
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 1
|
Blz. 175
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 1
|
Blz. 176
|
Programma 2 - Openbare Werken
|
Blz. 177
|
Programma 2 - Openbare Werken
|
Blz. 178
|
Thema Werk in uitvoering
|
Blz. 179
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 180
|
De inrichting van onze leefomgeving is schoon, heel en veilig.
|
Blz. 181
|
Aandacht voor toegankelijke en levensloopbestendige openbare ruimte.
|
Blz. 182
|
Burgerparticipatie/wijk- en dorpsraden structureel inbedden in WIU-proces gekoppeld aan de P&C-cyclus.
|
Blz. 183
|
De inwoner merkt dat er op meerdere locaties in de openbare ruimte wordt gewerkt en dat de kwaliteit en veiligheid van de wegen en groen verbetert.
|
Blz. 184
|
De openbare ruimte wordt onderhouden op beeldkwaliteit B.
|
Blz. 185
|
Fietsveiligheid maasbrug Oeffelt-Gennep. Betreft lobby naar provincies Limburg en Noord-Brabant.
|
Blz. 186
|
Landelijk Verbeterprogramma Overwegen. Maatregelen overweg St. Anthonisweg deels spoorverdubbeling en omleggen fietsroute Schilderspad.
|
Blz. 187
|
Optimaliseren verkeersveiligheid waarbij extra aandacht voor de kwetsbare weggebruikers. Daarbij te denken aan projecten zoals fietsvoorzieningen en rotonde Burg. Verkuijlstraat.
|
Blz. 188
|
Realisatie maatregelen in de openbare ruimte om invulling te geven aan de veranderde klimaatomstandigheden.
|
Blz. 189
|
Revitalisering openbare ruimte. Groot deel van de openbare ruimte is zo oud dat deze versleten is en niet meer aansluit op de gebruiksbehoefte.
|
Blz. 190
|
Uitvoering geven aan verkeersveiligheidsmaatregelen.
|
Blz. 191
|
Verder verduurzamen wagenpark van de gehele gemeente.
|
Blz. 192
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 193
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 194
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 2
|
Blz. 195
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 2
|
Blz. 196
|
Beleidsindicatoren - Programma 2
|
Blz. 197
|
Beleidsindicatoren - Programma 2
|
Blz. 198
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 2
|
Blz. 199
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 2
|
Blz. 200
|
Programma 3 - Economische en ruimtelijke ontwikkeling
|
Blz. 201
|
Programma 3 - Economische en ruimtelijke ontwikkeling
|
Blz. 202
|
Thema Economie en Vestigingsklimaat
|
Blz. 203
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 204
|
Het behoud van het vestigingsklimaat voor bedrijven en centrumvoorzieningen. Behoud en verbetering spilfunctie t.a.v. wonen, werken, onderwijs(voorzieningen) en winkelen.
|
Blz. 205
|
Centrummanagement
|
Blz. 206
|
Contacten bedrijven en bedrijfsacquisitie
|
Blz. 207
|
Innovatieve hotspot Land van Cuijk
|
Blz. 208
|
Provinciaal beleid bedrijventerreinen
|
Blz. 209
|
Participatie in economische structuurversterkende projecten.
|
Blz. 210
|
Deelname Ruimte in diverse projecten Land van Cuijk, Regio Noord-Oost Brabant, Agrifood Capital, Euregio en Interreg
|
Blz. 211
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 212
|
Thema Ruimtelijke ordening en Volkshuisvesting
|
Blz. 213
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 214
|
De gemeente Boxmeer wil in alle kernen woonmogelijkheden realiseren voor jongeren en ouderen, waarbij de woningbouw evenwichtig is gedifferentieerd naar soort. Modernisering van de bestaande woningvoorraad en optimaliseren van het woonzorgaanbod.
|
Blz. 215
|
Implementatie Omgevingswet
|
Blz. 216
|
Interbestuurlijke Programma (IBP)
|
Blz. 217
|
Klimaatbestendig
|
Blz. 218
|
Regionale woningmarktstrategie
|
Blz. 219
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 220
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 221
|
Thema Recreatie en Toerisme
|
Blz. 222
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 223
|
Er wordt met name uitvoering gegeven aan de door de raad vastgestelde kaders van het uitvoeringsprogramma Toerisme en Recreatie, waarbij als zwaartepunten gelden Unesco status Maasheggen en ontwikkeling Oorlogsmuseum Overloon.
|
Blz. 224
|
Uitvoeringsprogramma Noordelijke Maasvallei
|
Blz. 225
|
Uitvoeringsprogramma Toerisme en Recreatie
|
Blz. 226
|
Unesco Maasheggen
|
Blz. 227
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 228
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 229
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 3
|
Blz. 230
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 3
|
Blz. 231
|
Beleidsindicatoren - Programma 3
|
Blz. 232
|
Beleidsindicatoren - Programma 3
|
Blz. 233
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 3
|
Blz. 234
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 3
|
Blz. 235
|
Programma 4 - Financiën
|
Blz. 236
|
Programma 4 - Financiën
|
Blz. 237
|
Thema Planning en Control
|
Blz. 238
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 239
|
Een degelijk financieel beleid gericht op een reëel sluitende begroting en meerjarenperspectief.
|
Blz. 240
|
Het optimaliseren en het verder doorontwikkelen van de planning & controlcyclus in overleg met de Auditcommissie.
|
Blz. 241
|
Instemmen met de Grondnota. We voeren een actieve grondpolitiek met een verantwoorde risicoafweging.
|
Blz. 242
|
Wij gaan de schuldenpositie naar een acceptabeler niveau brengen door de verkoop van bouwgrond.
|
Blz. 243
|
Wij willen de reservepositie stabiliseren en zo nodig versterken door in de begroting ruimte vrij te maken voor sparen en mogelijke rekeningoverschotten te reserveren.
|
Blz. 244
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 245
|
Thema WOZ/Belastingen
|
Blz. 246
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 247
|
De lokale belastingdruk blijft in lijn met het inflatiepercentage.
|
Blz. 248
|
We maken een kritische analyse van de kostendekkendheid van leges en tarieven.
|
Blz. 249
|
We voeren de Wet WOZ en heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen op een voor de klant zo efficiënt en effectief mogelijke manier uit
|
Blz. 250
|
Een juiste WOZ-waardebepaling
|
Blz. 251
|
We geven op een adequate wijze uitvoering aan de heffing van de gemeentelijke belastingen
|
Blz. 252
|
We geven op een adequate wijze uitvoering aan de invordering van de gemeentelijke belastingen
|
Blz. 253
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 254
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 255
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 4
|
Blz. 256
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 4
|
Blz. 257
|
Beleidsindicatoren - Programma 4
|
Blz. 258
|
Beleidsindicatoren - Programma 4
|
Blz. 259
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 4
|
Blz. 260
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 4
|
Blz. 261
|
Programma 5 - Leefbaarheid
|
Blz. 262
|
Programma 5 - Leefbaarheid
|
Blz. 263
|
Thema Onderwijs
|
Blz. 264
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 265
|
Een doorlopende leerlijn voor alle (leerplichtige) inwoners die passend en bereikbaar is.
|
Blz. 266
|
Goed georganiseerd leerlingenvervoer
|
Blz. 267
|
Op een aanvaardbaar niveau handhaving spreiding basisscholen over de kernen
|
Blz. 268
|
Versterking en verbreding onderwijs waar mogelijk
|
Blz. 269
|
Voorkomen van voortijdig schoolverlaten
|
Blz. 270
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 271
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 272
|
Thema Welzijn
|
Blz. 273
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 274
|
Bevorderen van de inrichting en het instandhouden van multifunctionele accommodaties.
|
Blz. 275
|
Het toekomstbestendig maken van de MFA's en het bijstellen en actualiseren van het meerjarig onderhoudsplan (MOP) voor alle gemeentelijk accommodaties.
|
Blz. 276
|
Het op peil houden c.q. de uitbreiding van het aantal vrijwilligers en de activiteiten die zij uitvoeren
|
Blz. 277
|
Integrale samenwerking tussen (vrijwilligers)organisaties, maatjesprojecten en zorgaanbieders.
|
Blz. 278
|
Er wordt een organisatie opgezet waarbinnen informele zorg, mantelzorg en vrijwilligers worden gekoppeld. Het vrijwilligerssteunpunt krijgt hierbinnen een plek.
|
Blz. 279
|
Het realiseren van erkenning en integrale samenwerking, afstemming en ondersteuning op praktisch, educatief en informatief/adviserend gebied ten behoeve van de mantelzorger.
|
Blz. 280
|
De in 2020 vastgestelde nota mantelzorgbeleid Land van Cuijk 2020-2023 zal uitgewerkt worden.
|
Blz. 281
|
Inwoners geven, op basis van goede randvoorwaarden door de gemeente, zelf inhoud aan hun welzijn, het welbevinden en de leefbaarheid van hun woonomgeving door hiervoor initiatieven en verantwoordelijkheid te nemen.
|
Blz. 282
|
Burgerinitiatieven worden gestimuleerd en daar waar nodig gefaciliteerd.
|
Blz. 283
|
Met inzet van de eigen kracht en het eigen netwerk van burgers en daar waar nodig met de maatschappelijke partners zorgen voor een sluitend netwerk rondom de (kwetsbare) burgers.
|
Blz. 284
|
Sociom is werkzaam in dorpskernen. In het kader van wijkgericht werken, werkt Sociom samen met andere maatschappelijke en vrijwilligersorganisaties, zoals Ons Thuus.
|
Blz. 285
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 286
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 287
|
Thema Sport
|
Blz. 288
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 289
|
Het bevorderen van een gezonde leefstijl voor alle inwoners
|
Blz. 290
|
In samenwerking met de GGD werken aan gezondheidsvoorlichting en gezondheidsbevordering.
|
Blz. 291
|
Zoveel mogelijk inwoners van Boxmeer aan sport en bewegen te laten doen.
|
Blz. 292
|
Participatie in “Doejemee met Sjors ” waarbij jongeren op een laagdrempelige manier in aanraking komen met sportverenigingen.
|
Blz. 293
|
Verstrekken waarderingssubsidies voor jeugdleden (sport).
|
Blz. 294
|
Instandhouden van binnen- en buitensportaccommodaties conform beleidskaders instandhouding binnensportaccommodaties en instandhouding buitensportaccommodaties gemeente Boxmeer
|
Blz. 295
|
Uitvoering geven aan het Lokaal Sportakkoord
|
Blz. 296
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 297
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 298
|
Thema Kunst en Cultuur
|
Blz. 299
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 300
|
Bibliotheek Boxmeer biedt alle inwoners toegang tot informatie, kennis en cultuur en stimuleert een bewuste, kritische en actieve deelname aan de maatschappij. Een toegankelijk lokaal toereikend media-aanbod voor alle inwoners.
|
Blz. 301
|
Met BiblioPlus zijn voor de periode 2021-2024 afspraken gemaakt voor het bibliotheekwerk in de gemeente Boxmeer.
|
Blz. 302
|
Zoveel mogelijk inwoners van Boxmeer aan enige vorm van cultuur c.q. erfgoed te laten doen, of te laten beleven.
|
Blz. 303
|
Deelname aan het landelijke project Cultuureducatie met Kwaliteit.
|
Blz. 304
|
Ondersteunen Stichting Omroep Land van Cuijk.
|
Blz. 305
|
Ontsluiten van Boxmeers verleden via een openbare museale voorziening.
|
Blz. 306
|
Participatie in “Doejemee met Sjors ” waarbij jongeren op een laagdrempelige manier in aanraking komen met cultuurverenigingen.
|
Blz. 307
|
Verstrekken waarderingssubsidies voor jeugdleden (kunst en cultuur).
|
Blz. 308
|
Waarderings- en incidentele subsidies kunst en cultuur.
|
Blz. 309
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 310
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 311
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 5
|
Blz. 312
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 5
|
Blz. 313
|
Verbonden partijen - Programma 5
|
Blz. 314
|
Gemeenschappelijke regeling voor het toezicht op het openbaar onderwijs
|
Blz. 315
|
GGD Hart voor Brabant
|
Blz. 316
|
Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Noordoost Brabant
|
Blz. 317
|
Beleidsindicatoren - Programma 5
|
Blz. 318
|
Beleidsindicatoren - Programma 5
|
Blz. 319
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 5
|
Blz. 320
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 5
|
Blz. 321
|
Programma 6 - Sociale zaken en werkgelegenheid
|
Blz. 322
|
Programma 6 - Sociale zaken en werkgelegenheid
|
Blz. 323
|
Thema Jeugd
|
Blz. 324
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 325
|
Een sluitende zorgstructuur voor jongere en gezin, door het bevorderen van samenwerking tussen verschillende instellingen.
|
Blz. 326
|
Jeugdhulp realiseren door het Basisteam Centrum Jeugd en Gezin Land van Cuijk.
|
Blz. 327
|
Project Jong in de Buurt, intensief overleg met jongerenwerk, politie, jeugdpreventiewerk en gemeente.
|
Blz. 328
|
Kinderen en jongeren groeien gezond en veilig op, ontwikkelen hun talenten en vinden hun weg in de samenleving.
|
Blz. 329
|
Het Basisteam Centrum Jeugd en Gezin Land van Cuijk biedt daar waar nodig passende hulp aan kinderen en gezinnen die dat nodig hebben en kan daartoe doorverwijzen naar gespecialiseerde jeugdhulp.
|
Blz. 330
|
Met inzet van de eigen kracht en het eigen netwerk van burgers en daar waar nodig met de maatschappelijke partners zorgen voor een sluitend netwerk rondom de (kwetsbare) burgers.
|
Blz. 331
|
Het Basisteam Jeugd en Gezin en het gebiedsteam van Sociom werken samen met andere maatschappelijke organisaties en bieden daar waar nodig hulp zo nodig via doorverwijzing naar een 2e lijnsvoorziening.
|
Blz. 332
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 333
|
Thema Inkomensvoorzieningen
|
Blz. 334
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 335
|
Inwoners die (tijdelijk) niet in staat zijn om zelfstandig in hun levensonderhoud te voorzien optimaal ondersteunen door toepassing te geven aan de uitvoering van de beleidsregels bijzondere bijstand en minimabeleid.
|
Blz. 336
|
Bij effectieve inkomensondersteuning hoort goede voorlichting over het beleid. We informeren structureel via het blad NieuwsZaken en de folder Ken uw rechten.
|
Blz. 337
|
De koopkracht van de meest kwetsbare burgers op peil houden via de bijzondere bijstand, individuele toeslagen, minimaregelingen, schuldhulpverlening en kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
|
Blz. 338
|
Schuldhulpverlening is goed bereikbaar en aanmeldingen kunnen onder andere digitaal via de website plaatsvinden.
|
Blz. 339
|
Ter voorkoming van armoede en maatschappelijk isolement bij kinderen zetten we middelen in via Stichting Leergeld en Stichting DoeJeMee.
|
Blz. 340
|
We betrekken de maatschappelijke organisaties (inclusief georganiseerde vrijwilligers) bij het voorkomen van schulden (preventie) en richten ons op vroegsignalering van (geld)problemen.
|
Blz. 341
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 342
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 343
|
Thema Participatie
|
Blz. 344
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 345
|
Door maatwerk worden mensen begeleid naar werk zodat de economische zelfstandigheid wordt bevorderd en sociaal-maatschappelijke deelname mogelijk blijft.
|
Blz. 346
|
Zelfstandig verwerven van inkomen bevorderen zodat men in het eigen levensonderhoud kan voorzien.
|
Blz. 347
|
Bevorderen dat mensen die (tijdelijk) geen reguliere arbeid kunnen verrichten, re-integreren door middel van andere vormen van maatschappelijke deelname.
|
Blz. 348
|
Het bieden van een passende werkomgeving voor mensen met een lichamelijke, verstandelijke of psychische handicap.
|
Blz. 349
|
Social Return intensief inzetten als arbeidsmarktinstrument zodat opdrachtnemers worden gestimuleerd om kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt te betrekken bij de uitvoering van de opdracht.
|
Blz. 350
|
Uitstroom d.m.v. re-integratie oftewel een persoon weer laten functioneren met inzet van maatregelen zodat hij weer kan terugkeren in het arbeidsproces.
|
Blz. 351
|
Uitvoering geven aan de pilot ‘Lerend Werken’ door de mogelijkheden van de deelnemers aan te spreken om op deze wijze uit dagbesteding door te stromen naar een beschutte werkplek of loonvormende arbeid.
|
Blz. 352
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 353
|
Thema Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
|
Blz. 354
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 355
|
In het kader van de nieuwe Wet Wmo per 01-01-2015 heeft de gemeente een brede verantwoordelijkheid voor de deelname van haar burgers aan het maatschappelijk verkeer.
|
Blz. 356
|
Afstemmen van het Wmo-beleid met de regiogemeenten.
|
Blz. 357
|
Burgers kunnen een beroep (blijven) doen op de in augustus 2018 vastgestelde Verordening Blijverslening.
|
Blz. 358
|
De Centrumgemeente heeft in afstemming met de regiogemeenten een inkoopplan voor Wmo-ondersteuning vastgesteld.
|
Blz. 359
|
De cliënt heeft de keuzevrijheid uit minimaal 3 leveranciers bij een beroep op hulpmiddelen en voorzieningen. Ook zijn er soms mogelijkheden voor hulpmiddelen via het lokale midden- en kleinbedrijf.
|
Blz. 360
|
De gemeente faciliteert kwetsbare burgers door het bieden van een maatwerkvoorziening voor huishoudelijke verzorging.
|
Blz. 361
|
De gemeenteraad wordt periodiek (via kwartaalnieuwsbrieven) geïnformeerd over actuele zaken, aantallen en financiën in de Wmo.
|
Blz. 362
|
De overeenkomsten met zorgaanbieders worden voor HV getoetst aan de AMvB (reële kostprijs Wmo-diensten) en zonodig worden hiervoor passende contractafspraken gemaakt.
|
Blz. 363
|
Er wordt uitvoering gegeven aan het Wmo doelgroepenvervoer middels het Regiotaxivervoer.
|
Blz. 364
|
Er zal een verdere doorontwikkeling plaatsvinden op het gebied van Wmo-begeleiding. Hierbij is aandacht voor integraliteit met Jeugd en de Participatiewet.
|
Blz. 365
|
Het iWmo-berichtenverkeer tussen gemeenten en aanbieders is verder ontwikkeld en zorgt voor een optimale communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer met relatief weinig administratieve lasten.
|
Blz. 366
|
Het optimaal uitvoering geven aan de uitgangspunten van de nieuwe Wmo op basis van de visie waarbij de ondersteuning gericht is op zelfredzaamheid en participatie.
|
Blz. 367
|
Het Wmo-beleid wordt getoetst aan de uitgangspunten in het nieuw vastgestelde beleidskader.
|
Blz. 368
|
Het zorgloket optimaal inzetten. Eventueel aansluitend op de inzet van een wijk-netwerk.
|
Blz. 369
|
Uitvoering gegeven aan de(verlengde) Centrumregeling via de Centrumgemeente Oss voor de periode 2020-2023. Tevens wordt het tweejarig inkoopplan (2020 -2021) uitgevoerd.
|
Blz. 370
|
Uitvoering geven aan de uitvoeringsafspraken voor een meldpunt. Wanneer er sprake is van een acute crisis dan zorgen we er ook voor dat de betrokkene wordt gehoord.
|
Blz. 371
|
Uitvoering geven (via centrumgemeente Oss) aan het uitvoeringsplan beschermd wonen, het bevorderen van doorstroom en het beperken van instroom door middel van preventie in samenwerking met sociale partners.
|
Blz. 372
|
We hebben door ervaringen in pilots meer kennis van mogelijke combinaties van (arbeidsmatige) dagbesteding en re-integratie-trajecten gericht op (beschut) werk.
|
Blz. 373
|
Welzijn, zorg en wonen in de ondersteuningsbehoefte optimaal combineren en organiseren. De Wmo op een gekantelde manier uitvoeren.
|
Blz. 374
|
Wmo-burgerinitiatieven worden gestimuleerd en beoordeeld op basis van het vastgestelde Wmo-beleid en een heldere toetsingshandreiking.
|
Blz. 375
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 376
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 377
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 6
|
Blz. 378
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 6
|
Blz. 379
|
Verbonden partijen - Programma 6
|
Blz. 380
|
Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant-Noordoost (Regiotaxi)
|
Blz. 381
|
Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant
|
Blz. 382
|
Centrumregeling Wmo Brabant Noordoost-oost
|
Blz. 383
|
Centrumregeling Jeugdhulp Noordoost Brabant
|
Blz. 384
|
Beleidsindicatoren - Programma 6
|
Blz. 385
|
Beleidsindicatoren - Programma 6
|
Blz. 386
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 6
|
Blz. 387
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 6
|
Blz. 388
|
Programma 7 - Duurzaamheid en klimaatadaptatie
|
Blz. 389
|
Programma 7 - Duurzaamheid en klimaatadaptatie
|
Blz. 390
|
Thema Duurzaamheid en Milieu
|
Blz. 391
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 392
|
Duurzaam en energieneutraal
|
Blz. 393
|
Duurzaamheidsplan Projecten 2019-2021
|
Blz. 394
|
Energieneutraal in 2045
|
Blz. 395
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 396
|
Thema Klimaat en Riolering
|
Blz. 397
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 398
|
Klimaatbestendig
|
Blz. 399
|
Klimaatbestendig Land van Cuijk 2030
|
Blz. 400
|
Samenwerking waterketen en klimaat in de regio/Land van Cuijk
|
Blz. 401
|
Uitvoering geven aan VGRP en klimaatbestendige openbare ruimte binnen de beleidskaders wateroverlast label B en hittestress label B.
|
Blz. 402
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 403
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 404
|
Thema Afval en Circulaire economie
|
Blz. 405
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 406
|
Nederland Circulair in 2050
|
Blz. 407
|
Afvalinzameling Land van Cuijk en Boekel met o.a. het aansluiten op Rijksbrede programma Circulaire Economie
|
Blz. 408
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 409
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 7
|
Blz. 410
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 7
|
Blz. 411
|
Verbonden partijen - Programma 7
|
Blz. 412
|
Afvalinzameling Land van Cuijk en Boekel
|
Blz. 413
|
Beleidsindicatoren - Programma 7
|
Blz. 414
|
Beleidsindicatoren - Programma 7
|
Blz. 415
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 7
|
Blz. 416
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 7
|
Blz. 417
|
Programma 8 - Vergunningen, toezicht en handhaving
|
Blz. 418
|
Programma 8 - Vergunningen, toezicht en handhaving
|
Blz. 419
|
Thema Vergunningverlening, toezicht en Handhaving (VTH) Omgevingsrecht
|
Blz. 420
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 421
|
De wet is een invulling van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en regelt de randvoorwaarden voor gemeenten en provincies om tot een hogere kwaliteit van handhaving te komen.
|
Blz. 422
|
Adequaat in behandeling nemen van aanvragen omgevingsvergunningen/ ontheffingen, verzoeken om quickscan, inclusief informatie verstrekken en voorlichting geven.
|
Blz. 423
|
Baten en lasten nieuw beleid
|
Blz. 424
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 425
|
Thema Implementatie Omgevingswet
|
Blz. 426
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 427
|
Implementatie Omgevingswet
|
Blz. 428
|
Uitvoering geven aan de implementatie van de Omgevingswet daar waar nodig/mogelijk. (Invoerdatum 01-01-22).
|
Blz. 429
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 8
|
Blz. 430
|
Beleidskaders / richtlijnen - Programma 8
|
Blz. 431
|
Verbonden partijen - Programma 8
|
Blz. 432
|
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
|
Blz. 433
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 8
|
Blz. 434
|
Recapitulatie Begroting 2021 - Programma 8
|
Blz. 435
|
Paragrafen
|
Blz. 436
|
Overzicht lokale heffingen
|
Blz. 437
|
Algemeen
|
Blz. 438
|
Ongebonden Lokale Heffingen
|
Blz. 439
|
Gebonden Heffingen
|
Blz. 440
|
Leges en overige Heffingen
|
Blz. 441
|
Beleid
|
Blz. 442
|
Tarieven en Leges
|
Blz. 443
|
Belastingdruk
|
Blz. 444
|
Kwijtschelding
|
Blz. 445
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 446
|
Aanwezige risico's
|
Blz. 447
|
1 Financiële gevolgen Decentralisaties in het Sociale domein 2021
|
Blz. 448
|
2. Klimaatadaptatie
|
Blz. 449
|
3. Informatievoorziening
|
Blz. 450
|
4. Lagere Algemene Uitkering
|
Blz. 451
|
5. Personeel
|
Blz. 452
|
6. Rampenbestrijding, crisisbeheersing
|
Blz. 453
|
7. Contractenbeheer
|
Blz. 454
|
8. Treasury
|
Blz. 455
|
9. Grondvoorraad
|
Blz. 456
|
10. Juridische Claims
|
Blz. 457
|
Totaal van de top 10 risico's
|
Blz. 458
|
Beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 459
|
Relatie benodigde en beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 460
|
Kengetallen financiële positie
|
Blz. 461
|
Beoordeling financiële positie
|
Blz. 462
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 463
|
Algemeen
|
Blz. 464
|
Wegen
|
Blz. 465
|
Openbare verlichting
|
Blz. 466
|
Groen
|
Blz. 467
|
Riolering / Water
|
Blz. 468
|
Gebouwen
|
Blz. 469
|
Financiering
|
Blz. 470
|
Algemeen
|
Blz. 471
|
Financieringsbeleid
|
Blz. 472
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 473
|
Renteontwikkelingen
|
Blz. 474
|
Risicobeheer
|
Blz. 475
|
Koersrisico's
|
Blz. 476
|
Kredietrisico
|
Blz. 477
|
Renterisico’s
|
Blz. 478
|
Renteschema
|
Blz. 479
|
Kasgeldlimiet
|
Blz. 480
|
Verstrekte geldleningen
|
Blz. 481
|
Opgenomen geldleningen
|
Blz. 482
|
Relatiebeheer
|
Blz. 483
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 484
|
Algemeen
|
Blz. 485
|
Personeel
|
Blz. 486
|
Dienstverlening
|
Blz. 487
|
Taakveld 0.4 Overhead
|
Blz. 488
|
Verbonden partijen
|
Blz. 489
|
Algemeen
|
Blz. 490
|
Overzicht verbonden partijen
|
Blz. 491
|
Omgevingsdienst Brabant Noord (ODBN)
|
Blz. 492
|
Afvalinzameling Land van Cuijk en Boekel
|
Blz. 493
|
Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant
|
Blz. 494
|
Brabants Historisch Informatie Centrum (BHIC)
|
Blz. 495
|
GGD Hart voor Brabant
|
Blz. 496
|
Euregio Rijn-Waal
|
Blz. 497
|
Veiligheidsregio Brabant-Noord
|
Blz. 498
|
Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Noordoost
|
Blz. 499
|
Bank Nederlandse Gemeenten
|
Blz. 500
|
Brabant Water N.V.
|
Blz. 501
|
Kleinschalig Collectief Vervoer Brabant-Noordoost
|
Blz. 502
|
Gemeenschappelijke regeling voor het toezicht op het openbaar onderwijs
|
Blz. 503
|
Regionaal Bureau Leerplicht en Voortijdig Schoolverlaten Brabant
|
Blz. 504
|
Ambtelijke Samenwerking gemeenten Boxmeer en Sint Anthonis
|
Blz. 505
|
AgriFood Capital
|
Blz. 506
|
Centrumregeling Jeugdhulp Noordoost Brabant
|
Blz. 507
|
Centrumregeling Wmo Brabant Noordoost- oost
|
Blz. 508
|
Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (Bizob)
|
Blz. 509
|
Grondbeleid
|
Blz. 510
|
Algemeen
|
Blz. 511
|
Grondnota
|
Blz. 512
|
Financiële positie
|
Blz. 513
|
Voorzieningen
|
Blz. 514
|
Risicoafdekking
|
Blz. 515
|
Worst-case scenario’s
|
Blz. 516
|
Verlaging grondprijzen
|
Blz. 517
|
Financiële begroting
|
Blz. 518
|
Financiële begroting 2021
|
Blz. 519
|
Begrotingsuitgangspunten
|
Blz. 520
|
Financieel overzicht
|
Blz. 521
|
Investeringsprogramma
|
Blz. 522
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 523
|
Reservepositie
|
Blz. 524
|
Arbeidsgerelateerde kosten
|
Blz. 525
|
EMU-saldo
|
Blz. 526
|
Specificatie taakveld 0.8 Overige baten en lasten
|
Blz. 527
|
Specificatie taakveld 0.10 Mutaties reserves
|
Blz. 528
|
Reëel sluitende begroting
|
Blz. 529
|
Financiële tabellen o.b.v. Taakvelden
|
Blz. 530
|
Bijlagenboek
|
Blz. 531
|
Investeringsprogramma 2021-2024
|
Blz. 532
|
Specificatie vaste activa
|
Blz. 533
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 534
|
Staat van langlopende leningen
|
Blz. 535
|
Meerjarige balans
|
Blz. 536
|
EMU Saldo
|
Blz. 537
|
Algemene Uitkering o.b.v. meicirculaire 2020
|
Blz. 538
|
Overzicht personele sterkte
|
Blz. 539
|
Overzicht personeelslasten
|
Blz. 540
|
Staat van Subsidies
|
Blz. 541
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|