1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 1
|
1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 in één oogopslag
|
Blz. 4
|
BIO
|
Blz. 5
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 6
|
Saldo na 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 7
|
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 8
|
Programma 0 - Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 9
|
Thema Bestuurszaken
|
Blz. 10
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 11
|
Open en transparant besturen. Zichtbaar zijn voor alle burgers van de gemeente Boxmeer. Op naar de stip op de horizon die één gemeente Land van Cuijk heet. Deze stip komt in 2020 steeds dichterbij en wordt meer en meer werkelijkheid.
|
Blz. 12
|
In 2020 zullen, na positieve besluitvorming, diverse werkgroepen opstarten om het proces naar herindeling soepel te laten verlopen.
|
Blz. 13
|
In samenspraak met de samenleving, de dorps- en wijkraden zullen er stappen gezet worden naar innovatieve vormen van kernendemocratie.
|
Blz. 14
|
Verder participeert de gemeente in regionale samenwerkingsverbanden zoals het Land van Cuijk en de Regio Noordoost Brabant
|
Blz. 15
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 16
|
Thema Burgerzaken en Verkiezingen
|
Blz. 17
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 18
|
Een passende dienstverlening: uitvoering geven aan wettelijke taken in het kader van registreren en legitimeren. Wachttijden bij baliecontacten voorkomen.
|
Blz. 19
|
Correcte en passende beantwoording en behandeling van vragen van klanten.
|
Blz. 20
|
Legitieme en efficiënte uitvoering van verkiezingen
|
Blz. 21
|
Organisatie van de benodigde verkiezingen / uitvoering geven aan het draaiboek verkiezingen.
|
Blz. 22
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 23
|
Thema Bedrijfsvoering
|
Blz. 24
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 25
|
Om de burgers, inwoners en de politiek goed te kunnen bedienen dient de organisatie als een geoliede machine te functioneren. Alles dient gesmeerd te lopen. Tevens het waarborgen van rechtmatig, doelmatig en doeltreffend beleid en beheer.
|
Blz. 26
|
We gaan verder op de reeds ingeslagen weg, waarbij volgens de laatste inzichten werkprocessen, afspraken, controle-momenten en planning en control ingezet worden om het totaal te kunnen sturen en beheersen.
|
Blz. 27
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 28
|
Thema Bestuurlijke vernieuwing en Kernendemocratie
|
Blz. 29
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 30
|
Investeren in contacten met inwoners en luisteren naar hun wensen en ideeën.
|
Blz. 31
|
Wij gaan naar de inwoners toe en inventariseren waar de inwoners van wijken en dorpen behoefte aan hebben.
|
Blz. 32
|
Samen met inwoners, als gelijkwaardige partners van de gemeente, stappen zetten in gezamenlijke planontwikkeling en planuitvoering.
|
Blz. 33
|
Wij geven ruimte aan inwoners om mee te doen.
|
Blz. 34
|
Wij kiezen voor een thematische benadering.
|
Blz. 35
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 36
|
Kredieten - Programma 0
|
Blz. 37
|
Stand van zaken
|
Blz. 38
|
Stand van zaken kredieten Programma 0
|
Blz. 39
|
Krediet Burgemeester Verkuijlstraat 60
|
Blz. 40
|
Krediet ICT doorontwikkelen nieuw zaaksysteem IVS2019
|
Blz. 41
|
Krediet ICT elektronische handtekening IVS2012
|
Blz. 42
|
Krediet ICT E-overheid en authenticatie
|
Blz. 43
|
Krediet ICT implementatie zaaksysteem Join 1
|
Blz. 44
|
Krediet ICT implementatie zaaksysteem Join 2
|
Blz. 45
|
Krediet ICT implementatie zaaksysteem Join 3
|
Blz. 46
|
Krediet ICT vervanging software Office
|
Blz. 47
|
Krediet ICT vervanging werkprocessensoftware IVS2019
|
Blz. 48
|
Krediet ICT doorontwikkelen nieuw zaaksysteem IVS2020
|
Blz. 49
|
Krediet ICT vervanging werkprocessensoftware IVS2020
|
Blz. 50
|
Krediet Automatisering Burgerzaken IVS2020
|
Blz. 51
|
Krediet Burgemeester Verkuijlstraat 60
|
Blz. 52
|
ICT kredieten
|
Blz. 53
|
Krediet Burgerzaken
|
Blz. 54
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 0
|
Blz. 55
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 0
|
Blz. 56
|
Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 57
|
Programma 1 - Veiligheid
|
Blz. 58
|
Thema Openbare orde, Veiligheid en Ondermijning
|
Blz. 59
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 60
|
Een veilige en gezonde omgeving voor iedereen
|
Blz. 61
|
Integraal Veiligheidsbeleid
|
Blz. 62
|
Keurmerk Veilig Ondernemen
|
Blz. 63
|
Toepassing van de wet BIBOB, daar waar dit wenselijk is.
|
Blz. 64
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 65
|
Thema Brandweer en crisisbestrijding
|
Blz. 66
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 67
|
Een doelmatig georganiseerde en gecoördineerde, waar mogelijk integrale, uitvoering van hulpverlening in de gemeente.
|
Blz. 68
|
De crisisorganisatie regionaal als lokaal op peil houden, zodat er bij eventuele calamiteiten adequaat gehandeld kan worden.
|
Blz. 69
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 70
|
Kredieten - Programma 1
|
Blz. 71
|
Stand van zaken
|
Blz. 72
|
Stand van zaken kredieten Programma 1
|
Blz. 73
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 1
|
Blz. 74
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 1
|
Blz. 75
|
Programma 2 - Openbare Werken
|
Blz. 76
|
Programma 2 - Openbare Werken
|
Blz. 77
|
Thema Werk in uitvoering
|
Blz. 78
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 79
|
De inrichting van onze leefomgeving is schoon, heel en veilig.
|
Blz. 80
|
Aandacht voor toegankelijke en levensloopbestendige openbare ruimte.
|
Blz. 81
|
Burgerparticipatie/wijk- en dorpsraden structureel inbedden in WIU-proces gekoppeld aan de P&C-cyclus.
|
Blz. 82
|
De inwoner merkt dat er op meerdere locaties in de openbare ruimte wordt gewerkt en dat de kwaliteit en veiligheid van de wegen en groen verbetert.
|
Blz. 83
|
De openbare ruimte wordt onderhouden op beeldkwaliteit B.
|
Blz. 84
|
Fietsveiligheid maasbrug Oeffelt-Gennep. Betreft lobby naar provincies Limburg en Noord-Brabant.
|
Blz. 85
|
Landelijk Verbeterprogramma Overwegen. Maatregelen overweg St. Anthonisweg deels spoorverdubbeling en omleggen fietsroute Schilderspad.
|
Blz. 86
|
Opstellen nieuw Verkeersveiligheidsplan en uitvoering geven aan verkeersveiligheidsmaatregelen.
|
Blz. 87
|
Optimaliseren verkeersveiligheid waarbij extra aandacht voor de kwetsbare weggebruikers. Daarbij te denken aan projecten zoals fietsvoorzieningen en rotonde Burg. Verkuijlstraat, Maasstraat en Molenweg.
|
Blz. 88
|
Realisatie maatregelen in de openbare ruimte om invulling te geven aan de veranderde klimaatomstandigheden.
|
Blz. 89
|
Revitalisering openbare ruimte. Groot deel van de openbare ruimte is zo oud dat deze versleten is en niet meer aansluit op de gebruiksbehoefte.
|
Blz. 90
|
Speelruimtebeleidsplan actualiseren.
|
Blz. 91
|
Uitvoering projecten Toerisme en Recreatie gekoppeld aan o.a. natuur en bosbeheer.
|
Blz. 92
|
Verder verduurzamen wagenpark van de gehele gemeente.
|
Blz. 93
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 94
|
Kredieten - Programma 2
|
Blz. 95
|
Stand van zaken
|
Blz. 96
|
Stand van zaken kredieten Programma 2
|
Blz. 97
|
Krediet fietsvoorziening en verlichting Molenweg
|
Blz. 98
|
Krediet herinrichting Irenestraat - Dr. Peelenstraat
|
Blz. 99
|
Krediet herinrichting zuidelijk dl. Steenstraat
|
Blz. 100
|
Krediet levensduurverlengend onderhoud civieltechnische kunstwerken IVS2019
|
Blz. 101
|
Krediet Molenstraat - Cuijkseweg Oeffelt
|
Blz. 102
|
Krediet openbare verlichting IVS2018
|
Blz. 103
|
Krediet openbare verlichting IVS2019
|
Blz. 104
|
Krediet reconstructie wegen IVS2019
|
Blz. 105
|
Krediet recreatieve fietspaden IVS2014
|
Blz. 106
|
Krediet renovatie begraafplaats Sambeek
|
Blz. 107
|
Krediet revitalisering openbare ruimte IVS2019
|
Blz. 108
|
Krediet speelvoorziening IVS2019
|
Blz. 109
|
Krediet tractie gemeentewerken IVS2019
|
Blz. 110
|
Krediet uitvoering bomenplan IVS2018
|
Blz. 111
|
Krediet uitvoering bomenplan IVS2019
|
Blz. 112
|
Krediet verkeersveiligheidsplan IVS2018
|
Blz. 113
|
Krediet verkeersveiligheidsplan IVS2019
|
Blz. 114
|
Krediet tractie gemeentewerken IVS2020
|
Blz. 115
|
Krediet reconstructie Burgemeester Verkuijlstraat incl. rotonde Koorstraat
|
Blz. 116
|
Krediet voetgangersoversteekplaats Handelstraat
|
Blz. 117
|
Krediet reconstructie Urlingsestraat Oeffelt
|
Blz. 118
|
Krediet reconstructie wegen IVS2020
|
Blz. 119
|
Krediet verstevigen bermen IVS2020
|
Blz. 120
|
Krediet klimaatbestendige inrichting openbare ruimte IVS2020
|
Blz. 121
|
Krediet openbare verlichting - vervangen 1.215 armaturen
|
Blz. 122
|
Krediet openbare verlichting IVS2020
|
Blz. 123
|
Krediet fietspad Stationsweg Boxmeer
|
Blz. 124
|
Krediet fietsvoorziening en verlichting Maasstraat
|
Blz. 125
|
Krediet verkeersveiligheidsplan IVS2020
|
Blz. 126
|
Krediet uitvoering bomenplan IVS2020
|
Blz. 127
|
Krediet speelvoorziening IVS2020
|
Blz. 128
|
Krediet levensduurverlengend onderhoud civieltechnische kunstwerken IVS2020
|
Blz. 129
|
Kredieten wegen
|
Blz. 130
|
Kredieten openbare verlichting
|
Blz. 131
|
Kredieten verkeersveiligheid
|
Blz. 132
|
Kredieten recreatieve fietspaden
|
Blz. 133
|
Kredieten uitvoering bomenplan
|
Blz. 134
|
Kredieten speelvoorzieningen
|
Blz. 135
|
Kredieten begraafplaatsen
|
Blz. 136
|
Kredieten tractie
|
Blz. 137
|
Kredieten levensduurverlengend onderhoud civieltechnische kunstwerken
|
Blz. 138
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 2
|
Blz. 139
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 2
|
Blz. 140
|
Programma 3 - Economische en ruimtelijke ontwikkeling
|
Blz. 141
|
Programma 3 - Economische en ruimtelijke ontwikkeling
|
Blz. 142
|
Thema Economie en Vestigingsklimaat
|
Blz. 143
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 144
|
Het behoud van het vestigingsklimaat voor bedrijven en centrumvoorzieningen. Behoud en verbetering spilfunctie t.a.v. wonen, werken, onderwijs(voorzieningen) en winkelen.
|
Blz. 145
|
Centrummanagement
|
Blz. 146
|
Contacten bedrijven en bedrijfsacquisitie
|
Blz. 147
|
Innovatieve hotspot Land van Cuijk
|
Blz. 148
|
Provinciaal beleid bedrijventerreinen
|
Blz. 149
|
Participatie in economische structuurversterkende projecten.
|
Blz. 150
|
Deelname Ruimte in diverse projecten Land van Cuijk, Regio Noord-Oost Brabant, Agrifood Capital, Euregio en Interreg
|
Blz. 151
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 152
|
Thema Ruimtelijke ordening en Volkshuisvesting
|
Blz. 153
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 154
|
De gemeente Boxmeer wil in alle kernen woonmogelijkheden realiseren voor jongeren en ouderen, waarbij de woningbouw evenwichtig is gedifferentieerd naar soort. Modernisering van de bestaande woningvoorraad en optimaliseren van het woonzorgaanbod.
|
Blz. 155
|
Implementatie Omgevingswet
|
Blz. 156
|
Interbestuurlijke Programma (IBP)
|
Blz. 157
|
Klimaatbestendig
|
Blz. 158
|
Regionale woningmarktstrategie
|
Blz. 159
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 160
|
Thema Recreatie en Toerisme
|
Blz. 161
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 162
|
Er wordt met name uitvoering gegeven aan de door de raad vastgestelde kaders van het uitvoeringsprogramma Toerisme en Recreatie, waarbij als zwaartepunten gelden Unesco status Maasheggen en ontwikkeling Oorlogsmuseum Overloon.
|
Blz. 163
|
Deltaprogramma Maas
|
Blz. 164
|
Koploper
|
Blz. 165
|
Uitvoeringsprogramma Noordelijke Maasvallei
|
Blz. 166
|
Uitvoeringsprogramma Toerisme en Recreatie
|
Blz. 167
|
Unesco Maasheggen
|
Blz. 168
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 169
|
Kredieten - Programma 3
|
Blz. 170
|
Stand van zaken
|
Blz. 171
|
Stand van zaken kredieten Programma 3
|
Blz. 172
|
Krediet BGT IVS2016
|
Blz. 173
|
Krediet BGT IVS2019
|
Blz. 174
|
Krediet Elderom
|
Blz. 175
|
Krediet I-DOP Beugen
|
Blz. 176
|
Krediet project breedband
|
Blz. 177
|
Krediet rood met groen projecten 2019
|
Blz. 178
|
Krediet uitvoeringsprogramma Noordelijke Maasvallei 2018
|
Blz. 179
|
Krediet uitvoeringsprogramma Noordelijke Maasvallei 2019
|
Blz. 180
|
Krediet uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie 2016
|
Blz. 181
|
Krediet uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie 2017
|
Blz. 182
|
Krediet uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie 2018
|
Blz. 183
|
Krediet uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie 2019
|
Blz. 184
|
Krediet ontwikkeling UNESCO Maasheggen IVS2020
|
Blz. 185
|
Kredieten uitvoeringsprogramma toerisme en recreatie
|
Blz. 186
|
Kredieten uitvoeringsprogramma Noordelijke Maasvallei
|
Blz. 187
|
Kredieten rood met groen
|
Blz. 188
|
Krediet project breedband
|
Blz. 189
|
Kredieten BGT
|
Blz. 190
|
Krediet Elderom
|
Blz. 191
|
Krediet I-DOP Beugen
|
Blz. 192
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 3
|
Blz. 193
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 3
|
Blz. 194
|
Programma 4 - Financiën
|
Blz. 195
|
Programma 4 - Financiën
|
Blz. 196
|
Thema Planning en Control
|
Blz. 197
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 198
|
Een degelijk financieel beleid gericht op een reëel sluitende begroting en meerjarenperspectief.
|
Blz. 199
|
Het optimaliseren en het verder doorontwikkelen van de planning & controlcyclus in overleg met de Auditcommissie.
|
Blz. 200
|
Instemmen met de Grondnota en de daarin voorgestelde maatregelen tot stimulering van de verkoop van bouwgrond.
|
Blz. 201
|
Wij gaan de schuldenpositie naar een acceptabeler niveau brengen door de verkoop van bouwgrond en door het investeringsprogramma te beheersen.
|
Blz. 202
|
Wij willen de reservepositie stabiliseren en zo nodig versterken door in de begroting ruimte vrij te maken voor sparen en mogelijke rekeningoverschotten te reserveren.
|
Blz. 203
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 204
|
Thema WOZ/Belastingen
|
Blz. 205
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 206
|
De lokale belastingdruk blijft in lijn met het inflatiepercentage.
|
Blz. 207
|
We maken een kritische analyse van de kostendekkendheid van leges en tarieven.
|
Blz. 208
|
We voeren de Wet WOZ en heffing en invordering van de gemeentelijke belastingen op een voor de klant zo efficiënt en effectief mogelijke manier uit
|
Blz. 209
|
Een juiste WOZ-waardebepaling
|
Blz. 210
|
We geven op een adequate wijze uitvoering aan de heffing van de gemeentelijke belastingen
|
Blz. 211
|
We geven op een adequate wijze uitvoering aan de invordering van de gemeentelijke belastingen
|
Blz. 212
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 213
|
Kredieten - Programma 4
|
Blz. 214
|
Stand van zaken
|
Blz. 215
|
Stand van zaken kredieten Programma 4
|
Blz. 216
|
Krediet externe kosten m.b.t. sporthal Sportlaan
|
Blz. 217
|
Krediet uitwerken herrouteren Schilderspad
|
Blz. 218
|
Krediet vervangende nieuwbouw bij Raaijhal
|
Blz. 219
|
Krediet verbeteren verkeersveiligheid Sint Anthonisweg - Spoorstraat
|
Blz. 220
|
Krediet reconstructie Burg. Verkuijlstraat en rotonde Koorstraat
|
Blz. 221
|
Voorbereidingskrediet
|
Blz. 222
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 4
|
Blz. 223
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 4
|
Blz. 224
|
Programma 5 - Leefbaarheid
|
Blz. 225
|
Programma 5 - Leefbaarheid
|
Blz. 226
|
Thema Onderwijs
|
Blz. 227
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 228
|
Een doorlopende leerlijn voor alle (leerplichtige) inwoners die passend en bereikbaar is.
|
Blz. 229
|
Goed georganiseerd leerlingenvervoer
|
Blz. 230
|
Op een aanvaardbaar niveau handhaving spreiding basisscholen over de kernen
|
Blz. 231
|
Versterking en verbreding onderwijs waar mogelijk
|
Blz. 232
|
Voorkomen van voortijdig schoolverlaten
|
Blz. 233
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 234
|
Thema Welzijn
|
Blz. 235
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 236
|
Bevorderen van de inrichting en het instandhouden van multifunctionele accommodaties.
|
Blz. 237
|
Het toekomstbestendig maken van de MFA's en het bijstellen en actualiseren van het meerjarig onderhoudsplan (MOP) voor alle gemeentelijk accommodaties.
|
Blz. 238
|
Het op peil houden c.q. de uitbreiding van het aantal vrijwilligers en de activiteiten die zij uitvoeren
|
Blz. 239
|
De gemeente schept goede randvoorwaarden om mensen te stimuleren zich vrijwillig in te zetten en onbetaald actief te zijn voor de samenleving.
|
Blz. 240
|
Instandhouden vrijwilligerssteunpunt en het bieden van een goede vrijwilligersverzekering.
|
Blz. 241
|
Integrale samenwerking tussen (vrijwilligers)organisaties, maatjesprojecten en zorgaanbieders.
|
Blz. 242
|
Het realiseren van erkenning en integrale samenwerking, afstemming en ondersteuning op praktisch, educatief en informatief/adviserend gebied ten behoeve van de mantelzorger.
|
Blz. 243
|
Het geactualiseerde mantelzorgbeleid Land van Cuijk zal in 2020 ter besluitvorming worden voorgelegd aan de gemeenteraad.
|
Blz. 244
|
Iedereen kan volwaardig deelnemen aan de samenleving ondanks gezondheidsklachten en/of sociaal functioneren waarbij “wederkerigheid” een belangrijker begrip zal worden.
|
Blz. 245
|
Er zullen meer buurtverbinders worden geworven waarbij het uitgangspunt is twee per dorpskern.
|
Blz. 246
|
Inwoners geven, op basis van goede randvoorwaarden door de gemeente, zelf inhoud aan hun welzijn, het welbevinden en de leefbaarheid van hun woonomgeving door hiervoor initiatieven en verantwoordelijkheid te nemen.
|
Blz. 247
|
Burgerinitiatieven worden gestimuleerd en daar waar nodig gefaciliteerd.
|
Blz. 248
|
Met inzet van de eigen kracht en het eigen netwerk van burgers en daar waar nodig met de maatschappelijke partners zorgen voor een sluitend netwerk rondom de (kwetsbare) burgers.
|
Blz. 249
|
Sociom is werkzaam in dorpskernen en wijken dicht bij de burger. Er wordt samengewerkt met andere maatschappelijke en vrijwilligersorganisaties.
|
Blz. 250
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2019
|
Blz. 251
|
Thema Sport
|
Blz. 252
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 253
|
Zoveel mogelijk inwoners van Boxmeer aan sport en bewegen te laten doen.
|
Blz. 254
|
Participatie in “Doejemee met Sjors ” waarbij jongeren op een laagdrempelige manier in aanraking komen met sportverenigingen.
|
Blz. 255
|
Verstrekken waarderingssubsidies voor jeugdleden (sport).
|
Blz. 256
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 257
|
Thema Kunst en Cultuur
|
Blz. 258
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 259
|
Bibliotheek Boxmeer biedt alle inwoners toegang tot informatie, kennis en cultuur en stimuleert een bewuste, kritische en actieve deelname aan de maatschappij. Een toegankelijk lokaal toereikend media-aanbod voor alle inwoners.
|
Blz. 260
|
Met BiblioPlus zijn voor de periode 2017-2020 afspraken gemaakt voor het bibliotheekwerk in de gemeente Boxmeer,
|
Blz. 261
|
Zoveel mogelijk inwoners van Boxmeer aan enige vorm van cultuur c.q. erfgoed te laten doen, of te laten beleven.
|
Blz. 262
|
Deelname aan het landelijke project Cultuureducatie met Kwaliteit.
|
Blz. 263
|
Ondersteunen Stichting Omroep Land van Cuijk.
|
Blz. 264
|
Ontsluiten van Boxmeers verleden via een openbare museale voorziening.
|
Blz. 265
|
Participatie in “Doejemee met Sjors ” waarbij jongeren op een laagdrempelige manier in aanraking komen met cultuurverenigingen.
|
Blz. 266
|
Uitvoering geven aan de Nota CultuurRijk Boxmeer.
|
Blz. 267
|
Verstrekken waarderingssubsidies voor jeugdleden (kunst en cultuur).
|
Blz. 268
|
Waarderings- en incidentele subsidies kunst en cultuur.
|
Blz. 269
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 270
|
Kredieten - Programma 5
|
Blz. 271
|
Stand van zaken
|
Blz. 272
|
Stand van zaken kredieten Programma 5
|
Blz. 273
|
Krediet Gryphus Vierlingsbeek
|
Blz. 274
|
Krediet toegankelijk maken accommodaties IVS2018
|
Blz. 275
|
Krediet gymnastiekzalen Metameer
|
Blz. 276
|
Krediet renovatie sporthal De Meercamp Oeffelt
|
Blz. 277
|
Krediet MFC Sambeek
|
Blz. 278
|
Krediet toegankelijk maken accommodaties IVS2020
|
Blz. 279
|
Krediet restauratie monumenten IVS2020
|
Blz. 280
|
Krediet toegankelijk maken accommodaties
|
Blz. 281
|
Krediet gymnastiekzalen Metameer
|
Blz. 282
|
Kredieten Leefbaarheid overig
|
Blz. 283
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 5
|
Blz. 284
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 5
|
Blz. 285
|
Programma 6 - Sociale zaken en werkgelegenheid
|
Blz. 286
|
Programma 6 - Sociale zaken en werkgelegenheid
|
Blz. 287
|
Thema Jeugd
|
Blz. 288
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 289
|
Een sluitende zorgstructuur voor jongere en gezin, door het bevorderen van samenwerking tussen verschillende instellingen.
|
Blz. 290
|
Jeugdhulp realiseren door het Basisteam Centrum Jeugd en Gezin Land van Cuijk.
|
Blz. 291
|
Project Jong in de Buurt, intensief overleg met jongerenwerk, politie, jeugdpreventiewerk en gemeente.
|
Blz. 292
|
Kinderen en jongeren groeien gezond en veilig op, ontwikkelen hun talenten en vinden hun weg in de samenleving.
|
Blz. 293
|
Het Basisteam Centrum Jeugd en Gezin Land van Cuijk biedt daar waar nodig passende hulp aan kinderen en gezinnen die dat nodig hebben en kan daartoe doorverwijzen naar gespecialiseerde jeugdhulp.
|
Blz. 294
|
Met inzet van de eigen kracht en het eigen netwerk van burgers en daar waar nodig met de maatschappelijke partners zorgen voor een sluitend netwerk rondom de (kwetsbare) burgers.
|
Blz. 295
|
Het Basisteam Jeugd en Gezin en het gebiedsteam van Sociom werken samen met andere maatschappelijke organisaties en bieden daar waar nodig hulp zo nodig via doorverwijzing naar een 2e lijnsvoorziening.
|
Blz. 296
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 297
|
Thema Inkomensvoorzieningen
|
Blz. 298
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 299
|
Inwoners die (tijdelijk) niet in staat zijn om zelfstandig in hun levensonderhoud te voorzien optimaal ondersteunen door toepassing te geven aan de uitvoering van de beleidsregels bijzondere bijstand en minimabeleid.
|
Blz. 300
|
Bij effectieve inkomensondersteuning hoort goede voorlichting over het beleid. We informeren structureel via het blad NieuwsZaken en de folder Ken uw rechten.
|
Blz. 301
|
De koopkracht van de meest kwetsbare burgers op peil houden via de bijzondere bijstand, individuele toeslagen, minimaregelingen, schuldhulpverlening en kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
|
Blz. 302
|
Schuldhulpverlening is goed bereikbaar en aanmeldingen kunnen onder andere digitaal via de website plaatsvinden.
|
Blz. 303
|
Ter voorkoming van armoede en maatschappelijk isolement bij kinderen zetten we middelen in via Stichting Leergeld en Stichting DoeJeMee.
|
Blz. 304
|
We betrekken de maatschappelijke organisaties (inclusief georganiseerde vrijwilligers) bij het voorkomen van schulden (preventie) en richten ons op vroegsignalering van (geld)problemen.
|
Blz. 305
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 306
|
Thema Participatie
|
Blz. 307
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 308
|
Door maatwerk worden mensen begeleid naar werk zodat de economische zelfstandigheid wordt bevorderd en sociaal-maatschappelijke deelname mogelijk blijft.
|
Blz. 309
|
Bevorderen dat mensen die (tijdelijk) geen reguliere arbeid kunnen verrichten, re-integreren door middel van andere vormen van maatschappelijke deelname.
|
Blz. 310
|
Het bieden van een passende werkomgeving voor mensen met een lichamelijke, verstandelijke of psychische handicap.
|
Blz. 311
|
Social Return intensief inzetten als arbeidsmarktinstrument zodat opdrachtnemers worden gestimuleerd om kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt te betrekken bij de uitvoering van de opdracht.
|
Blz. 312
|
Uitstroom d.m.v. re-integratie oftewel een persoon weer laten functioneren met inzet van maatregelen zodat hij weer kan terugkeren in het arbeidsproces.
|
Blz. 313
|
Uitvoering geven aan de pilot ‘Lerend Werken’ door de mogelijkheden van de deelnemers aan te spreken om op deze wijze uit dagbesteding door te stromen naar een beschutte werkplek of loonvormende arbeid.
|
Blz. 314
|
Zelfstandig verwerven van inkomen bevorderen zodat men in het eigen levensonderhoud kan voorzien.
|
Blz. 315
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 316
|
Thema Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO)
|
Blz. 317
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 318
|
In het kader van de nieuwe Wet Wmo per 1-1-2015 heeft de gemeente een brede verantwoordelijkheid voor de deelname van haar burgers aan het maatschappelijk verkeer.
|
Blz. 319
|
Afstemmen van het Wmo-beleid met de regiogemeenten.
|
Blz. 320
|
Burgers kunnen een beroep (blijven) doen op de in augustus 2018 vastgestelde Verordening Blijverslening.
|
Blz. 321
|
De Centrumgemeente heeft in afstemming met de regiogemeenten een inkoopplan voor Wmo-ondersteuning vastgesteld.
|
Blz. 322
|
De cliënt heeft de keuzevrijheid uit minimaal 3 leveranciers bij een beroep op hulpmiddelen en voorzieningen. Ook zijn er soms mogelijkheden voor hulpmiddelen via het lokale midden- en kleinbedrijf.
|
Blz. 323
|
De gemeente faciliteert kwetsbare burgers door het bieden van een maatwerkvoorziening voor huishoudelijke verzorging.
|
Blz. 324
|
De gemeenteraad wordt periodiek (via kwartaalnieuwsbrieven) geïnformeerd over actuele zaken, aantallen en financiën in de Wmo.
|
Blz. 325
|
De overeenkomsten met zorgaanbieders worden voor HV getoetst aan de AMvB (reële kostprijs Wmo-diensten) en zo nodig hiervoor passende contractafspraken gemaakt.
|
Blz. 326
|
Er wordt uitvoering gegeven aan het Wmo doelgroepenvervoer middels het Regiotaxivervoer.
|
Blz. 327
|
Er zal een verdere doorontwikkeling plaatsvinden op het gebied van Wmo-begeleiding. Hierbij is aandacht voor integraliteit met Jeugd en de Participatiewet.
|
Blz. 328
|
Het iWmo-berichtenverkeer tussen gemeenten en aanbieders is verder ontwikkeld en zorgt voor een optimale communicatie tussen opdrachtgever en opdrachtnemer met relatief weinig administratieve lasten.
|
Blz. 329
|
Het optimaal uitvoering geven aan de uitgangspunten van de nieuwe Wmo op basis van de visie waarbij de ondersteuning gericht is op zelfredzaamheid en participatie.
|
Blz. 330
|
Het Wmo-beleid wordt getoetst aan de uitgangspunten in het nieuw vastgestelde beleidskader.
|
Blz. 331
|
Het zorgloket optimaal inzetten. Eventueel aansluitend op de inzet van een wijk-netwerk.
|
Blz. 332
|
In 2020 hebben we uitvoering gegeven aan de implementatie van het abonnementstarief, de standaard administratieprotocollen en de Wmo-verordening hierop aangepast.
|
Blz. 333
|
In 2020 wordt uitvoering gegeven aan de nieuwe (verlengde) Centrumregeling via de Centrumgemeente Oss voor de periode 2020-2023. Tevens wordt het tweejarig (2020-2021) inkoopplan uitgevoerd.
|
Blz. 334
|
In 2020 wordt uitvoering gegeven aan de nieuwe uitvoeringsafspraken voor het organiseren van een meldpunt en verkennend onderzoek. Wanneer er sprake is van een acute crisis dan zorgen we er ook voor dat de betrokkene wordt gehoord.
|
Blz. 335
|
Uitvoering geven (via centrumgemeente Oss) aan het uitvoeringsplan beschermd wonen, het bevorderen van doorstroom en het beperken van instroom door middel van preventie in samenwerking met sociale partners.
|
Blz. 336
|
We hebben door ervaringen in pilots meer kennis van mogelijke combinaties van (arbeidsmatige) dagbesteding en re-integratie-trajecten gericht op (beschut) werk.
|
Blz. 337
|
Welzijn, zorg en wonen in de ondersteuningsbehoefte optimaal combineren en organiseren. De Wmo op een gekantelde manier uitvoeren.
|
Blz. 338
|
Wmo-burgerinitiatieven worden gestimuleerd en beoordeeld op basis van het vastgestelde Wmo-beleid en een heldere toetsingshandreiking.
|
Blz. 339
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 340
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 6
|
Blz. 341
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 6
|
Blz. 342
|
Programma 7 - Duurzaamheid en klimaatadaptatie
|
Blz. 343
|
Programma 7 - Duurzaamheid en klimaatadaptatie
|
Blz. 344
|
Thema Duurzaamheid en Milieu
|
Blz. 345
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 346
|
Duurzaam en energieneutraal
|
Blz. 347
|
Duurzaamheidsplan Projecten 2019-2021
|
Blz. 348
|
Energieneutraal in 2045
|
Blz. 349
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 350
|
Thema Klimaat en Riolering
|
Blz. 351
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 352
|
Klimaatbestendig
|
Blz. 353
|
Actualisering VGRP Land van Cuijk met herzien kostendekkingsplan klimaatopgave
|
Blz. 354
|
Klimaatbestendig Land van Cuijk 2030
|
Blz. 355
|
Masterplan Water
|
Blz. 356
|
Samenwerking waterketen en klimaat in de regio/Land van Cuijk
|
Blz. 357
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 358
|
Thema Afval en Circulaire economie
|
Blz. 359
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 360
|
Nederland Circulair in 2050
|
Blz. 361
|
Bestuurscommissie afval Land van Cuijk met o.a. het aansluiten op Rijksbrede programma Circulaire Economie
|
Blz. 362
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 363
|
Kredieten - Programma 7
|
Blz. 364
|
Stand van zaken
|
Blz. 365
|
Stand van zaken kredieten Programma 7
|
Blz. 366
|
Krediet riolering Irenestraat IVS2015
|
Blz. 367
|
Krediet rioleringsplan (VGRP) IVS2015
|
Blz. 368
|
Krediet rioleringsplan (VGRP) IVS2017
|
Blz. 369
|
Krediet rioleringsplan (VGRP) IVS2018
|
Blz. 370
|
Krediet rioleringsplan (VGRP) IVS2019
|
Blz. 371
|
Krediet herinrichting hoogkoorplein
|
Blz. 372
|
Krediet rioleringsplan (VGRP) IVS2020
|
Blz. 373
|
Krediet rioleringsplan (VGRP) IVS2020 - klimaatadaptatie omgeving De Weijer
|
Blz. 374
|
Krediet klimaatadaptatie omgeving De Weijer
|
Blz. 375
|
Krediet duurzaamheidslening particulieren
|
Blz. 376
|
Krediet stimuleringslening verenigingen
|
Blz. 377
|
Kredieten rioleringsplan (VGRP)
|
Blz. 378
|
Kredieten klimaat
|
Blz. 379
|
Kredieten duurzaamheid
|
Blz. 380
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 7
|
Blz. 381
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 7
|
Blz. 382
|
Programma 8 - Vergunningen, toezicht en handhaving
|
Blz. 383
|
Programma 8 - Vergunningen, toezicht en handhaving
|
Blz. 384
|
Thema Vergunningverlening, toezicht en Handhaving (VTH) Omgevingsrecht
|
Blz. 385
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 386
|
De wet is een invulling van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en regelt de randvoorwaarden voor gemeenten en provincies om tot een hogere kwaliteit van handhaving te komen.
|
Blz. 387
|
Adequaat in behandeling nemen van aanvragen omgevingsvergunningen/ ontheffingen, verzoeken om quickscan, inclusief informatie verstrekken en voorlichting geven.
|
Blz. 388
|
Implementatie alsmede uitvoering conform de ‘Verordening Kwaliteit Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving Omgevingsrecht gemeente Boxmeer 2016’
|
Blz. 389
|
Mutaties 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 390
|
Thema Implementatie Omgevingswet
|
Blz. 391
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 392
|
Implementatie Omgevingswet
|
Blz. 393
|
Het inzichtelijk maken van de gevolgen m.b.t. de invoering van de Omgevingswet en starten met implementatie daar waar nodig/mogelijk. (Invoerdatum 01-01-21).
|
Blz. 394
|
Kredieten - Programma 8
|
Blz. 395
|
Stand van zaken
|
Blz. 396
|
Stand van zaken kredieten Programma 8
|
Blz. 397
|
Krediet digitale vergunningverlening IVS2017
|
Blz. 398
|
Krediet software omgevingswet IVS2018
|
Blz. 399
|
Kredieten VTH
|
Blz. 400
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 8
|
Blz. 401
|
Recapitulatie 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020 - Programma 8
|
Blz. 402
|
Paragrafen
|
Blz. 403
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 404
|
Aanwezige risico's
|
Blz. 405
|
Overig
|
Blz. 406
|
Financiële 1e Algemene Begrotingsbijstelling 2020
|
Blz. 407
|
Via een begrotingswijzing zullen onderstaande kredieten worden bijgesteld danwel worden afgesloten
|
Blz. 408
|
Via een begrotingswijziging zullen onderstaande kredieten beschikbaar worden gesteld
|
Blz. 409
|
Status opvolging bevindingen accountant
|
Blz. 410
|
Status opvolging bevindingen accountant
|
Blz. 411
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|